Sök
  • Tobias Larsson

Varför uppgradera från Tryckt skyltning till Digital Signage?


Digitala annonsskärmar (Digital Signage) är en ny kraft i skyltsektorn. Både stora och små företag har redan börjat byta från traditionell tryckt skyltning till de modernare digitala skärmarna. Om du går in i någon restaurang hos vilken snabbmatskedja som helst så kan du se en sektor som aktivt har omfamnat förändringen eftersom de förstått fördelarna och redan skördar vinsterna som digitaliseringen medför. Det är dock inte bara denna bransch som kan dra nytta av digitalisering. Vi ser den hos allt från arbetsplatser, i kommuner, butiker, restauranger, hotell, receptioner, sjukhus, väntrum, gym, arenor, biografer och många fler platser. Organisationer använder digital signage för att informera, motivera och utbilda medarbetare. Samtidigt kan det även användas för att nå fram med dina budskap i försäljningssammanhang eller för att stärka varumärket.




Typiska projekt för digital skyltning kräver minst tre komponenter; en kommersiell display, en mediaspelare och ett program för framtagning av innehåll, som vanligtvis kommer från tre separata aktörer på marknaden. Vår erfarenhet är att denna strategi har många nackdelar; både när det gäller inköp av kompatibla komponenter samt support och underhåll. Installationsprocessen, särskilt för stora nätverk, kan vara en verklig utmaning när man monterar och drar kablar till flera skärmar och separata mediaspelare. Ett annat problem är att ge support till en lösning som har förpackats från flera tillverkare och mjukvaruutvecklare: om några problem är uppstår är det första steget att diagnostisera vilken komponent som är felaktig. Att få tekniskt stöd från tillverkare och digitala skyltprogramvara kan vara mycket tidskrävande och kan ofta ha stora kostnader.

Med dessa utmaningar i åtanke tillhandahåller vi allt-i-ett-lösningar för digital skyltning. Detta innebär att vi säljer kommersiella skärmar avsedda för användning dygnet runt med en inbyggd mediaspelare samtidigt som vi erbjuder programvara som kan användas i samband med hårdvaran. Allt-i-ett-lösningar är inte bara enklare att installera, stödja och underhålla utan är också mycket mer kostnadseffektiva jämfört med "paketerade" lösningar från separata leverantörer.






Uppdatera ditt innehåll snabbt


En av Digital Signages främsta fördelar är att den kan uppdateras direkt. Tryckta skyltar kan inte konkurrera med den flexibilitet och snabbhet som Digital Signage kan. Förändra innehållet genom att skicka en bildfil eller spellista över internet via molnet eller enkelt levereras till skärmen via USB. Med digital signage når du ut med rätt information, på rätt plats vid rätt tillfälle. På en teater möts du troligen av anvisningar om vart du ska sitta eller information om föreställningen du ska se och i pausen kan samma skärmar innehålla budskap om snacks allt för att maximera servicen till kunder och öka försäljningen.


Rikta in din målgrupp med schemaläggning


Rikta innehåll som talar direkt till din publik med schemaläggningsprogramvara som ger dig flexibilitet att reagera på händelser / förändringar. De flesta skärmarna levereras med schemaläggningsprogramvara som kan ställas in för att visa innehåll på vissa timmar eller dagar. En restaurang kan visa en mängd olika innehåll under dagen som kan tala med olika kunder. På morgonen kan de till exempel visa sina frukostartiklar, övergången till sina luncherbjudanden på middagstid och på kvällen visa middagsmenyn. Tillskillnad från en utskrift som är statisk.


Dynamiska displayer fångar uppmärksamhet


Med en front av härdat glas och aluminiumram gör att skärmarna är estetiskt tilltalande, allt för att addera värde till det innehåll som de ska presentera. Deras IPS-panel ger oslagbara nivåer av ljusstyrka och färgstyrka som gör att bilder och videor verkligen framträder på skärmen. Oavsett hur mycket glans det tryckta materialet har, kommer tryckta skyltar aldrig att se lika bra ut som en digital skärm gör. Enligt One Deep Design påverkas över 90% av köpfaktorerna av visuella faktorer. Källa:

https://neilpatel.com/blog/create-authentic-brand-story/Interagera med publiken


Kunder blir mer och mer bekväma med moderna tekniska enheter. Smarttelefoner och surfplattor har fått hela generationer av användare som är vana vid pekskärmar. Få dina målgrupper aktivt engagerade i interaktiva digitala skyltar som med PCAP-pekskärmar. Som liknar den eleganta designen på en smartphone eller surfplatta åhörare älskar att röra och få skärmen levande. Från informations-kiosker till interaktiva menyer är dessa typer av Digital Signage-skärmar framtiden. Digital skyltning är idealt för att publicera information till stora grupper av människor, både i privata och publika sammanhang.


Öka försäljningen och minska kostnaderna


Jag bestämde mig för att spara det bästa skälet för sist! Tillägget av Digital Signage har visat sig leda till ökad försäljning, fler impulsköp, ytterligare återkommande besök tack vare de positiva upplevelserna från Digital Signage. Tillsammans med smart producerat skärminnehåll bidrar digitala skärmar aktivt till att förbättra ett företags varumärkesbild. Med den ökningen i försäljningen på grund av att du byter till digital media kommer du också att spara betydande mängder pengar från papperet och utskrift.

Skyltningens framtid är digital. Investeringar i denna teknik kommer att gynna ditt företag under många år framöver. Jag har angett flera skäl till varför du bör överväga att uppgradera skyltarna. Spara tid och pengar genom att välja att modernisera dina skyltlösningar; låt inte ditt företag stanna i utveckling och se konkurrenter passera genom att inte uppgradera till Digital Signage.




12 visningar

Följ oss!

  • Facebook - White Circle
  • Instagram - White Circle
  • Vimeo - White Circle

© HIRE SOUND SWEDEN AB